קורס רישיון מטיס רחפן - איך לבחור אצל מי לעשות?

עודכן: 7 באפר׳

השוק התמלא במספר רב של חברות הדרכה לרישיון רחפן

על פניו, כל מי שמוציא רישיון מטיס רחפן ומקים מפעיל אווירי, יכול להעביר קורס רישיון מטיס רחפן.

אבל האם אתה היית רוצה ללמוד אצל מדריך ללא כל ניסיון שרק לפני שבוע קיבל את הרישיון שלו?

אז מה חשוב לבדוק לפני שמתחילים את התהליך?

קודם כל חשוב להכיר, ישנם מספר סוגי הגדרים (רישיונות):

רישיון מטיס רחפן עד 4 ק"ג – מספיקה חתימה מהמפעיל אווירי שאצלו עברת את ההכשרה + מעבר מבחן תאוריה

רישיון מטיס רחפן עד 25 ק"ג – מעבר מבחן מעשי עם בוחן רת"א + מעבר מבחן תאוריה

רישיון מטיס רחפן עד 2000 ק"ג – מעבר מבחן מעשי עם בוחן רת"א + מעבר מבחן תאוריה


עבור כל אחד מן ההגדרים יש לעבור את אותו מבחן תאוריה, ניתן להתחיל מהרישיון הקטן ואח"כ רק להשלים שעות הטסה ומבחן מעשי בהתאם לדרישות רת"א לקבלת הרישיונות הגדולים יותר.


ברישיון מטיס רחפן עד 4 ק"ג, אומנם אין מבחן מעשי עם בוחן של רת"א ומספיק שתקבלו חתימה מהמפעיל האווירי, אך אתם צריכים לשאול את עצמכם האם זה מספיק לכם? האם לא הייתם רוצים לקבל ערך מוסף חוץ מחתימה? ידע על החוק בצורה המקצועית ביותר, שליטה ברחפן והתמודדות נכונה במצבי חירום, רקע בצילום..


ברישיון עד 25 ק"ג ורישיון עד 2000 ק"ג הניסיון והותק של המדריך כבר הרבה יותר משמעותיים. לקבלת רישיונות אלה עליכם לעבור מבחן מעשי עם בוחן רת"א, כל מבחן מעשי שכזה כרוך בתשלום אגרה על סך לא פחות מ 1,640 ₪. אי מעבר מבחן מעשי יגרור תשלום אגרת מבחן נוספת. אין הנחות, אין מבצעים.


בנוסף, אף חברה כיום אינה לוקחת אחריות על אי מעבר מבחן מעשי. אם לא עברת את המבחן המעשי, תצטרך לקבוע עוד מפגשי אימון לשלם עליהם ולשלם אגרה נוספת עבור הבחינה הנוספת ברת"א.

לכן, מראש, חשוב לברר את ותק החברה, ותק המדריך, הניסיון שיש לו. כמה מפגשים אתה מקבל, כמה שעות כל מפגש – גם פה חשוב לציין, יש גבול לכל אדם ברמת הריכוז שלו. לצורך הדוגמא

יום הדרכה בן 5 שעות או יותר, לא יהיה אפקטיבי כלל. אחרי 4 טיסות (כשעתיים) רמת הריכוז יורדת דרסטית, והטיסה ה-5 כבר לא תהיה אפקטיבית.

ההמלצה שלי היא לעשות מפגשים קצרים עם אימונים ביתיים קצרים. עדיף הרבה מפגשים קצרים מאשר מעט מפגשים ארוכים ולא אפקטיביים.

הרישיונות האלה עולים לא מעט ואין סיבה לא ללכת על בטוח.


לאט לאט מתגלות חברות חדשות עם מדריכים שהרגע הוציאו רישיון, לא יודעות להתנהל, פושטות רגל ומשאירות את הלקוחות ללא מענה ועם חור בכיס. בקשו המלצות מלקוחות קודמים כדי להיות יותר בטוחים שהחברה שאיתה אתם רוצים להתקדם, מהימנה.

בהצלחה!


מידע על תהליך הרישיון

מידע על הקמת מפעיל אווירי


8 צפיות0 תגובות