אתה הבוס! התאמת התנהגות הרחפן לדרישות שלך

עודכן ב: 17 אוק 2018

קנינו רחפן ויצאנו להטיס, התמכרנו לקלות בה ניתן להגיע ולראות מקומות שלא יכולנו לראות קודם. התחלנו גם לצלם ואפילו לגלות ש"יש לנו את זה", חלקינו יחליטו להשאיר את זה כתחביב וחלקינו יחליטו להפוך את זה למקצוע, וזה לא צריך להיות מסובך.

by dji support

הרחפנים היום מלאים בפונקציות והגדרות, את מרביתן נכיר רק אחרי שנקבל מספיק ביטחון "לשחק" עם התפריטים או לאחר שצפינו בסרטון הדרכה מעניין ביוטיוב. ברירת המחדל של ההגדרות הינו דבר שלא מתאים לכל אחד. במאמר זה אתרכז בסטיקים ולא בהגדרות המצלמה שאותן נשאיר למאמר הבא.


בוודאי שמתם לב הן אצלכם בחומרי הגלם והן בסרטונים אחרים, לשוט אחד או יותר שצולם באופן "לא נקי" כלומר קצב התנועה לא היה אחיד או לחלופין עצירות/האצות פתאומיות. 

נכון, החומרים שאנחנו מצלמים עוברים עריכה, אבל מי רוצה להסתכן בכך שלאחר ניקוי החומרים נגלה שחסר חומר גלם ונאלץ להכניס שוט לא נקי לסרט המושקע שלנו, או במקרה גרוע יותר לקבל טלפון מהעורך/מזמין העבודה שחומרי הגלם שלנו לא מספיק טובים.


אז מה עושים?

קודם כל נתחיל בכך שהגדרות ברירת המחדל לא חייבות להישאר כמו שהן, אנו בני האדם שונים זה מזה ולכן לכל אחד יש את העדפות שלו, מטיס אחד יחליט שהוא מעדיף להתאמן שעות על גבי שעות כדי לפתח רגישות גבוהה באצבעות בעוד מטיס אחר ירצה להכהות (להפחית באופן משמעותי) את הרגישות של הרחפן ולהפוכו ל"עצל" יותר.


EXP

מה הפונקציה עושה?

קיצור של המונח Exponential, ופירושו גרף אקספוננציאלי (כן כן החזרתי אתכם לרגע לשיעור 3 יח' מתמטיקה) פונקציה זו אחראית על הרגישות של איזור מרכז הסטיק אך שומרת על מלוא התנועה, כלומר אם נוריד את הEXP נקבל תנועה פחות רגישה במרכז הסטיק אך אם נטה את הסטיק עד סופו נקבל ביצועים זהים לביצועים שהיו לפני השינוי.

איך מגיעים אליה?

על מנת להגיע לפונקציה זו עלינו להפעיל את השלט, האפליקציה והרחפן – אם החלטתם לכייל והרחפן לא בעמדת ההמראה הסירו את הפרופלורים למען הבטיחות.

לחצו על התפריט (3 נקודות בצד הימני עליון של המסך) => לחצו על הציור של הרחפן בתפריט האנכי => לחצו על ADVANCED SETTINGS <=EXP


כעת יופיעו לכם שלושה גרפים (ראו תמונה):


השמאלי הוא המצערת (נסיקה והנמכה של הרחפן)

האמצעי הוא ציר הYAW/סבסוב/PEN של הרחפן

הימני הוא למעשה כל פעולות הסטיק הימני (ימינה/שמאלה אחורה/קדימה – סייקליק בעגה המקצועית)

מתחת לכל גרף תמצאו ערך במספרים, ככל שהמספר ירד תבחינו כי החלק המרכזי של הגרף מתיישר עם ציר הX (אופקי), כלומר הרגישות במרכז הסטיק יורדת.

ככל שהמספר יעלה החלק המכרזי של הגרף יתיישר עם ציר הY (אנכי) כלומר הרגישות במרכז הסטיק עולה.

את גרף המנוע אני ממליץ להשאיר כפי שהוגדר ע"י היצרן, את הגרף הYAW (האמצעי) חלקינו יעדיפו לרכך יותר מאת גרף הסייקליק (הימני) כיון שלרוב הוא משפיע באופן אגרסיבי על השוט.

GIMBAL

לגימבל ישנן שתי הגדרות שניתנות לכיול.

איך מגיעים אליהן?

לחצו על התפריט (3 נקודות בצד הימני עליון של המסך) => לחצו על הציור של המצלמה בתפריט האנכי => לחצו על ADVANCED SETTINGS


SPEED

מהירות הTILT – כפי שזה נשמע, מהירות פעולת הגימבל המרימה ומורידה את המצלמה.

SMOOTH

(יתכן ויופיע לכם Smoothness) – פונקציה זו אחראית לשיכוך התחלת התנועה וסוף התנועה, בוודאי שמתם לב (ואם לא כנראה שלאחר שאשב את תשומת לבכם תתחילו), שלעיתים בסרטונים נראית עצירת הTILT כמעיין "מכה" בפריים, או לחלופין עצירה פתאומית כאשר המטיס החזיר את החוגה למקומה. פונקציה זו נועדה להמשיך למספר אלפיות שניה (או יותר) ולהוריד את הקצב בהדרגה עד לעצירה משוככת יותר.




הכרנו, ראינו, הבנו – מה עכשיו?

אימונים. בני אדם שונים (אמרנו כבר בתחילת המאמר) ולכן כל אחד יאהב לכייל אחרת את הרחפן לכן אין לי פתרון או מהיכן כדאי להתחיל. אני, אגב, עובד עם ההגדרות הסטנדרטיות ומאמן את האצבעות להיות רגישות, יתכן מאוד שזה לא יתאים למטיס אחר. לכן ההמלצה שלי היא להטעין 3-4 סוללות, לצאת לשדה האימונים הקרוב לביתכם ולהתחיל להתאמן על שוטים מורכבים ולשנות את ההגדרות בין שוט לשוט עד לקבלת ההגדרה הנוחה ביותר.

שימו לב! ❤️ אני ממליץ להקליט את השוטים שלכם ולצפות בהם לאחר מכן בבית כדי לבצע בקרה על ביצוע ולהפיק מסקנות.


במידה ויש שאלות אתם מוזמנים לצור קשר,

בהצלחה 😊


118 צפיות

מפעיל רב-להב ברישיון רשות התעופה האזרחית

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • YouTube Social  Icon

© כל הזכויות שמורות Eyes-on השימוש במידע באישור בלבד.