חברת פארוט הצרפתית, אשר מצליחה לשרוד בשוק הרחפנים הקשה בו שולטת ביד רמה היצרנית הסינית DJI, יצאה בהודעה על השקת רחפן חדש – ה"אנפי" טרם ההשקה החברה פרסמה תמונות, טיזר ופרטים טכניים. קראנו, התרשמנו והנה המסקנות שלנו על סמך המידע שפורסם.
הרחפן החדש של פארוט – ה"אנפי" - כל מה שחשוב לדעת עליו
נתחיל מהעובדה שככל הנראה מדובר על רחפן שיכנס לקטגורית החובבים, אלא אם המצלמה שלו תציע פריצת דרך שתאיים על השולט בקטגורית הSEMI PRO – הפאנטום של היצרנית המתחרה.
ה"אנפי" שוקל 320 גרם, והוא מתחרה עם הספארק והמאביק אייר של DJI בעלי המשקל הדומה.
יחד עם זאת מציע מימדים זעירים אורך של כ24 ס"מ כאשר הוא מקופל ואילו 17X24 ס"מ כאשר הוא פתוח במצב טיסה.
זמן הטיסה ע"פ הצהרת היצרן עומד על 25 דק', בפועל אנחנו מהמרים על איזור ה16 דק' שהם די סבירים יחסית לקטגוריה.
מצלמה, האנפי עושה שימוש בחיישן 1/2.4 לעומת 1/2.3 אצל המתחרה, הבדל יחסית זניח, אורך המוקד הינו 35MM והוא זהה למצלמת המתחרה, עד כה נשמע מפרט די זהה אך ניתן לראות נתון מפתיע – 21 מגה פיקסלים (לעומת 12 אצל המתחרה), אתם שואלים את עצמכם מדוע זה מפתיע? מדובר על נתון יבש מאוד מרשים, לצורך ההשוואה DJI חילצה 20 מגה פיקסלים מחיישן בגודל 1 אינטצ'. אני מתאר לעצמי שבמקרה הזה מדובר כמובן באלגוריתמיקה ומעבד תמונה שעובדים שעות נוספות על מנת להפיק כזה גודל תמונה, כאן אני דווקא קצת חושש ולא מתרשם כיוון שאני טוען שיש גבול עד כמה העולם הדיגיטלי יכול להתגבר על מגבלות הפיזיקה (אופטיקה/אור/חיישן) כך שאם התמונה שתתקבל תהיה "רועשת" ולא נקייה – לא נתפלא אך כמובן שנשמח להתבדות במקרה הזה. בצד הוידאו מדובר על 4K 24 פריימים לשנייה וקצב של 100 מגה ביט לשנייה – בהחלט מרשים ומיישר קו עם המתחרים.
פיצ'ירים ברחפן אנפי
קיימים פיצ'רים מעניינים בגזרת הצילום כמו "בוקה" מלאכותי וזום דיגיטלי 2.8X מקסימלי וטענה שהאיכות לא נפגעת, אך את אלה לא נוכל לדעת עד שלא נראה סיקורים וקבצים שמופקים ממנו. דבר מעניין נוסף, הגימבל וייצוב התמונה – פארוט משלבים בין גימבל מכאני (מנועי בראשלס) ב2 צירים בלבד (PAN וTILT) ומתגברים דיגיטלית בשלושה צירים (PAN, TILT, YAW).
עד כה נשמע בהחלט מבטיח, במיוחד לאור העובדה שהמחיר תחרותי, אך כאן הדברים הטובים צפויים להסתיים עם אכזבה של היעדר חיישני חישה והימנעות.
עולם החובבים הולך ומתפתח, כלי הטיס הופכים להיות חכמים יותר בעקבות הוספת מנגנוני הגנה על מנת שיוכלו להתאים למטיס ללא ניסיון כלל, DJI הרגילה אותנו כבר למעלה משנה שכל רחפן צריך להיות מצויד בזוג חיישנים אחד לפחות (לרוב בחלק הקדמי) על מנת למנוע מהרחפן להתנגש בעצמים תוך כדי הטיסה, במאביק אייר השכילו והוסיפו זוג נוסף בחלקו האחורי של הרחפן על מנת לקבל כיסוי גם בטיסה אחורה.
מערכת חיישנים
בנוסף, מערכת חיישנים לשמירת מיקום בהיעדר GPS (VPS) העושה שימוש ב – Computer vision כדי לאפשר הטסה בשטח מקורה ו/או בעדר GPS. זהו חלק מהמפרט הטכנולוגי הסטנדרטי הקיים היום.
פארוט ויתרו על כל הטוב הזה ברחפן החדש, לא ברור מדוע אך אין ספק שמדובר באכזבה וטעות המזכירה את הטעות שעשתה GOPRO כשניסתה להיכנס לשוק והתרסקה, תרתי משמע.
השקת הרחפן צפויה להיות בחודש יולי, אך אין זה יהיה מספיק כדי להכתיר את רחפן או היצרן כאלטרנטיבה וזאת מכיוון שעליהם לייצר גם שוק עבורו וזה כאמור מצריך עוד דור או שניים מוצלחים.
Comments