top of page

מאביק אייר - סקירה ומידע על הרחפן הכי מבוקש

עודכן: 28 במרץ 2023

לפני קצת יותר מ-3 חודשים DJI השיקה את המאביק אייר, אח קטן למאביק פרו. מדובר על רחפן מתקדם בעל חיישן ואופטיקה זהים למאביק פרו אך באריזה קטנה הרבה יותר וקצת יותר חובבנית.


רחפן מאביק אייר- כל מה שחשוב לדעת לגביו

אנחנו שואלים את עצמינו מה בעצם היעוד של הרחפן הזה? הוא לא מאביק פרו, אמנם אותה מצלמה אך חסרות פונקציות כדי להפוך אותו ליותר מקצועי (על כך נרחיב בהמשך) הוא יותר חולש על הקטגוריה של הספארק, אז רגע, DJI יורה לעצמה ברגל והשיקה רחפן שיתקוף את המכירות של רחפן אחר שלה?

התשובה שלנו היא לא, הספארק הוא רחפן שהוגדר ושווק כרחפן סלפי, המספק צילום עצמי וכאן מדובר על רחפן לחובב שמעוניין לצלם קצת יותר מאת עצמו או אובייקטים הנמצאים בטווח הקרוב אליו.


נמצא אצלינו מאביק אייר גרסאת הקומבו - מה יש לנו כאן?

  • 2 סוללות נוספות (סה"כ 3 סוללות)

  • רכזת טעינה

  • מגני פרופלורים

  • פרופלורים חלופיים

  • כבלי USB

  • תיק מהודר

  • ההפרש במחיר עומד על כ700 ₪ ולכן אין ויכוח על כדאיות העניין – שווה!


רחפן מאביק אייר - גימור, עיצוב ומה שביניהם

אין ספק שמדובר בכלי סקסי, איכות החומרים וההרכבה מעולים. שיפור מהותי בהנדסת האנוש של מגן הגימבל לעומת אחיו הגדול שבו לעיתים קרובות מאוד יש נטייה לשכוח את המחזיק הקטנטן והנסתר, במקרה הזה הוא בולט, גדול ומכסה את כל המכלול – 2 קליקים והוא בחוץ, אגב גם הכנסתו חזרה פשוטה מאוד לעומת קודמו.

השלט, צנוע ללא מסך כמעט זהה לזה המשמש אותנו בספארק, הסטיקים מתפרקים על מנת לחסוך מקום ובמקביל שימרה על המכלולים.

רכזת הטעינה והמטען גם הם עשויים חומרים טובים, איכות בניה מצוינת והנדסת אנוש משובחת.

דבר נוסף לזכותם, בעוד אנחנו משתמשים בטלפון נייד עם USB C חשבנו כבר על העובדה שנצטרף מתאם או לקנות כבל נוסף, אך הופתענו לגלות – שמסופקים גם USB MICRO גם TYPE C וגם חיבור של אפל, לא מובן מאליו.

התיק עשוי חומרים איכותיים ובאופן מפתיע יכול להכיל את כל מה שנדרש – המטען, רכזת הטעינה, מקום לשלושת הסוללות + עוד סוללה נוספת שיכולה להיות ברחפן עצמו (אם החלטתם שאתם רוצים להצטייד ב4 סוללות), הרחפן והשלט – סה"כ מאוד נוח ומייתר את הצורך לקנות תיקים אפטר מרקט.

אין כאן צל של ספק, DJI עושה מאמצים רבים להנגיש בצורה כמעט מושלמת את כלי הטיס למטיס הטרי וחסר הניסיון.

רחפן מאביק אייר - חסרונות שחשוב להכיר

הרחפן הגיע ללא כרטיס זיכרון (בד"כ מגיעים עם 16 גיגה) וזאת בעקבות הפיצ'ר החדש של זיכרון פנימי בנפח 8 גיגה צנועים שאם נצלם ב4K נגלה שזה לא כ"כ מספיק אך אל חשש ניתן לקנות כרטיס זיכרון מיקרו SD בנפח של עד 128 (!) גיגה ולהכניס לרחפן על מנת להרחיב את הנפח.

אופן הפתיחה והסגירה של הזרועות מחייב סדר שעד היום אנחנו לא כ"כ זוכרים מה קודם למה וזאת מכיוון שהפרופלורים לא מתקפלים. אם לא סגרתם/פתחתם בסדר הנכון תמצאו את עצמכם קצת נלחמים או תבחינו שהוא לא נסגר עד הסוף, עם רחפן חדש שנראה קצת עדין זו לא חוויה מהנה במיוחד.


בנוסף אם השארתם את הסוללה בתוך הרחפן והחלטתם שאתם רוצים להטעין אותה לאחר שכבר קיפלתם את הזרועות, תמצאו שצריך לפתוח את הזרועות שוב – את כל הזרועות. DJI, שכחתם שאנחנו עצלנים?

השלט קצת מצועצע, אפשר להתפשר על המסך המצוי בפרו או על הכפתור סטיק הקטן בפינה הימנית תחתונה אבל למה, למה ויתרתם על הגלגלת החשיפה???? במקומו ישנו כפתור המקפיץ את הגדרות המצלמה באפליקציה.

במהלך הטיסה תמצאו שהשלט מתחמם, לא מאוד אבל אם תטיסו 3 סוללות רצוף תרגישו אי נוחות בידיים במיוחד בעונת הקיץ.



יכולות צילום וטיסה של רחפן מאביק אייר

המאביק אייר מצויד בזוג מצלמות למניעת התנגשות קדמיים וזוג אחוריים, בנוסף חיישני אינפרא וזוג מצלמות נוסף למערכת הVPS (VISION POSITIONING SYSTEM) המפורסמת שיצאה לראשונה בפאנטום 3

2 מצבי טיסה – מצב רגיל ומצב ספורט כאשר הכפתור נמצא בחזית השלט בדומה לספארק.

חוץ מהרעש הנוראי שנשמע היטב גם במרחק של 100 מטרים הכלי מיוצב ברמה גבוהה מאוד ויודע לעמוד גם ברוח בינונית (9 קשרים) בצורה די מרשימה, הטיסה איתו מאוד אינטואיטיבית ונוחה.

במצב ספורט אנחנו רואים ביצועים מרשימים - מהירות הטיסה המקסימלית שהגענו אליה הייתה 45 קמ"ש (ע"פ האפליקציה) קצב הנסיקה צמח מ3 מטרים בשנייה ל4 ואילו קצב ההנמכה מ2 ל3 מטרים בשנייה, אך כאן יש לשים לב, מעבר למצב זה מבטל החיישנים למניעת התנגשות.

זמן הטיסה עומד על כ16 דק' ונחיתה ב24% (אנחנו לא אוהבים לרדת יותר מזה על מנת לשמור על חיי הסוללה), לא רע לעומת כ 12 של הספארק ודי דומה למאביק פרו.

הגימבל:

מצליח לשכך את הטלטולים הנובעים מהרוח, ייצוב התמונה מעולה (כיאה ליצרן) אך הצטערנו לגלות שאם תגלגלו ימינה או שמאלה עד קצה מהלך הסטיק (במצב רגיל), תבחינו שהאופק מקבל הטיה – מאכזב אך בעלי הניסיון יכולים ללמוד כיצד לעבוד נכון עם הסטיק ולהימנע מהמצב הזה, אם אתם שואלים אותנו זה לא צריך לקרות, אולי בעדכון תוכנה הקרוב המצב ישתפר.

איכות תמונה:

מפתיעה! ציפינו לאיכות של הספארק, תמונה יחסית שטוחה ולא מאוד נקיה אך נראה כי המעבד תמונה והאלגוריתמים של המאביק אייר עובדים טוב יותר והתמונה המושגת מפתיעה מאוד לטובה.

לקחנו את הפאנטום 4 AVD בעל חיישן 1 אינטש ואופטיקה טובה הרבה יותר למבחן משותף בתנאים מאתגרים (שעת דמדומים), אין ספק שהאיכות בפאנטום הייתה טובה יותר אך רצינו לבדוק בכמה נמוכה יותר תהיה האיכות במאביק הקטן, להפתעתנו לא בהרבה, כלומר המצלמה הציגה תמונה איכותית לא בהרבה פחות מהפאנטום.


המאביק אייר מחזיר אותנו למרדפים אחר בחירת הפילטרים, (כמו אחיו) לא באמת ציפינו לתריס מכני, בכל זאת כמה אפשר לדחוס בתוך 470 גרם וממדים זעירים.

מנגד קצב הכתיבה עומד על 100 מגה ביט לשנייה – נתון מרשים מאוד ותורם לאיכות גבוהה של הסרט המופק מהמצלמה.

ברחפן קיימים מצבי טיסה כמו שוט מהיר אוטומטי, פנורמה ועוד, פיצ'רים בהחלט מגניבים ועובדים ברמה גבוהה אך לא לשם זה לקחנו אותו לבדיקה, משתמשים אחרים יכולים למצוא בפיצ'רים הללו שימושים רבים.

טווח הטיסה של רחפן מאביק אייר:

רחפן מאביק אייר

גם כאן נעדרה שיטת הLIGHT BRIDGE המפורסמת המצויה במאביק פרו אלא נעשה שימוש בWIFI, בישראל היפה תדר 5.8 חסום ולכן אנחנו נאלצים להסתפק ב2.4. אמנם הטווח משופר בהרבה מהספארק (שאחרי כ100 מטר מראה סימני הגבלה) כאן ניתן להגיע לכ250 מטרים והיינו רוצים להגיד שאולי יותר אך תלוי מאוד בתנאים הסביבתיים (חום, סוג שטח, הפרעות מאנטנות/מתח גבוה וכו'...) קצת מאכזב אבל זהו טווח בהחלט מספק – בל נשכח שאנחנו מדברים על רחפן עבור חובבים ומטיילים.


לסיכום, הוא לא מושלם, אך מדובר באפשרות זולה יחסית ומנגד מפיקה תוצרים מרשימים ומפתיעים, לסגמנט שלה (החובב) אולי גם קצת מעבר, בהחלט שווה את המחיר ומספקת את הסחורה. רחפן שכ"כ קל להטעין ולקחת איתנו לכל מקום למקרה שניתקל בסיטואציה ששווה לצלם.


אהבנו!

303 צפיות0 תגובות
bottom of page