מבחן חברה מיועד למי שמעוניין להקים מפעיל אווירי – רישוי עסק.
על מנת לגשת למבחן חברה, יש להיות מטיס בעל רישיון רחפן, להגיש ולקבל אישור על סע"מ (ספר עזר מבצעי) מרת"א ולקבל תעודת רישום לכלי הטיס. לאחר כל השלבים האלו, נקבע מול בוחן של רת"א תאריך למבחן חברה שמתקיים בדר"כ בלטרון.
אז מבחן חברה – למה כדאי לצפות?
בזימון למבחן שנשלח ע"י רת"א תקבלו "הזמנת עבודה"
במבחן חברה הבוחן מדמה לקוח שהזמין מכם עבודת צילום, והוא מצפה מכם להתייחס לעבודה בהתאם לנהלים הכתובים בסע"מ שלכם.
לשם כך יש להכין את הדברים הבאים:
תעודת רישום של כלי הטיס (לעיתים הבוחן יביא איתו את תעודת הרישום)
בד"ח (בדיקות חיוניות – העתק של הבד"ח הקיים בסע"מ)
לוגבוק מערכת – טופס לניהול ורישום טיסות
מעקב תקלות והיתרים
טופס מעקב טעינת סוללות (טופס נפרד לכל סוללה).
הכנת הרחפן – מומלץ מאוד להדביק את אות הקריאה ע"ג הרחפן ובנוסף למספר את הסוללות.
עותק של הסע"מ – ניתן בהחלט להשתמש בעותק דיגיטלי שיהיה קיים על הטבלט.
תיק עזרה ראשונה.
מטף כיבוי – כל מטף אבקה שאתה מוצאים יעשה את העבודה.
תדריך מוכן – אפרט בהמשך...
המלצה אישית שלי, להביא איתכם שולחן כדי לפרוס את הציוד בצורה מסודרת ומקצועית.
עכשיו בואו נדבר על התדריך
קיים פורמט מסודר בסע"מ שאותו צריך למלא בהתאם למשימה, שם תצטרכו להתייחס לפרמטרים הבאים:
1. התייחסות לאזור ההטסה – קרבה לכבישים, משמעות השטח עצמו, למשל אם מדובר בשטח חקלאי, כל דבר שאתם מוצאים לנכון לציין שעשוי להשפיע על בטיחות הטיסה.
2. התייחסות לכל אחת מהמשימות המבוקשות – תדרכו את עצמכם כיצד אתם הולכים לבצע כל משימה,
למשל נקודה קרקעית שמעליה הרחפן יטוס ויבצע את הצילום. שימו לב! בכל מבחן יהיה קטצ' שאתם חייבים למצוא ולהתייחס.
3. התייחסות למרחב האווירי – לרוב השטח בו תבצעו את המבחן יהיה נקי מתשתיות אוויריות אך הבוחן מצפה לראות ולשמוע שבדקתם זאת הייטב.
אני מזכיר, עליכם לבדוק בשתי המפות:
מפת גובה נמוך לתעופה ספורטיבית
מפת נתיבי תובלה נמוכים
אני ממליץ להביא איתכם עותק מודפס של החלק הרלוונטי במפה שמוכיח את הטענה שלכם (במקרה
שאין תשתית אווירית). בנוסף אני ממליץ לכם לבדוק ולהוסיף לתדריך מרחקים משדות תעופה ומנחתים בסביבה. שימו לב: המפה המוכרת ע"י החובבים בגוגל של אזורים אסורים לטיסה – לא רלוונטית. 4. התייחסות למזג האוויר – עוצמת רוח וטמפ', במידה והמבחן נעשה בחורף - האם יש צפי לגשם.
במהלך המבחן תוכלו להיעזר בתדריך, אין צורך לדעת אותו בעל פה.
יתכן מאוד שהבוחן יבקש מכם לבצע בפועל את המשימה, ולכן חשוב מאוד לבצע את המשימה בדיוק כפי
שתכננתם אותה בבית, במידה וקבעתם נק' קרקע מסוימת לביצוע צילום, וודאו שאתם יודעים לזהות אותה בפועל.
שינוי תכנית ההטסה או נקודות הקרקע עלול לגרור שאלות מצד הבוחן, דבר שעלול לערער את המקצועיות שלכם.
נתבקשתם לבצע את המשימה?
עליכם לבצע את כל הבדיקות הנדרשות ולעקוב אחר כל הנהלים שכתובים בסע"מ שלכם, החל מבדיקות לפני טיסה – לעבור על כל סעיפי הבד"ח ועד לשמירה על כללי הבטיחות.
בסיום המבחן תקבלו כמובן את התשובה באם עברתם או לא.
בהצלחה!
Comments