top of page

מי שחושב להתחרות ביצרנית הרחפנים הסינית, שיחסוך את הכסף ויפרוש

עודכן: 28 במרץ 2023

היצרנית הסינית ששולטת ביד רמה בעולם הרחפנים, היום ניתן כבר לומר שהיא גם זו שמובילה אותו, השיקה ב23.8 את הריענון לרחפן המהפכני והמתקפל – המאביק.

רחפן מאביק
trustedreviews

המאביק, ע"פ DJI, הוא הרחפן הנמכר ביותר שלה, וניתן לזקוף לזכותו גם את העובדה שהוא זה ששלח את GOPRO הביתה בבושת פנים כשהעזה להיכנס למגרש הפרטי של הסינית.

ההכרזה, שנדחתה במספר שבועות, מילאה אותנו בציפייה וכיאה ליצרנית שעות ספורות לפני האירוע "הודלפו" תמונות ורמזים על המתקרב, דבר שכמובן הגביר את הסקרנות, ה"הייפ" וגרם לרבים לפנות כ45 דק' משגרת חייהם. אין ספק, הם יודעים לעשות רחפנים מדהימים וכן, גם להשיק אותם.

המצלמות ברחפן מאביק:

המאביק הפך ל"סדרת מאביק" עם 2 כלים בעלי שתי מצלמות שונות.

מאביק 2 פרו – אולי הבשורה הגדולה ביותר שהייתה לנו. למעשה נארזו מחדש כמעט כל יכולותיה של מצלמת הפאנטום 4 פרו/אדוואנס במארז קטן ומתקפל (בהמשך נפרט מדוע "כמעט") רק שבמקרה הזה DJI מנצלת את הרכש החדש/ישן שלה הלוא הוא הסלבלד (יצרנית מצלמות HIGH END ואחראית על פיתוח וייצור X7 ועדשותיה) ומפקידה בידה לפתח ולייצר עבור המאביק את המצלמה – דבר שהוא בהחלט בשורה ויתרון בפני עצמו.

המצלמה בעלת חיישן בגודל 1 אינטש, 77FOV מעלות וכן תריס מכאני בטווח של 2.8 -11 אשר מפיקה תמונות ברזולוציית 20 מגה פיקסל. הוידאו מעט מאכזב ונותן מקסימום 25 FPS (ו 30 ב NTSC). למצלמה פיצ'רים נוספים כגון צילום וידאו בHDR וMBIT10.

מאביק 2 זום – לכל מי ששאל עד היום "יש רחפן עם זום במצלמה?" אז מעכשיו התשובה היא- כן! גרסת ה"זום" של המאביק 2 מאפשרת לקבל טווח זום של 24-48 מ"מ וזה בהחלט מרשים מרחפן בגודל כזה. לעומת זאת, בשל מגבלות משקל/גודל החיישן נשאר בגודל זהה למאביק פרו הוותיק, מספק 12 מגה פיקסל וכמו אחיו התאום 25FPS ב4K. בנוסף הצטרפה יכולת נוספת על מנת לפצות על 12 מגה פיקסלים הצנועים (יחסית למצלמות היום), והיא צילום סטילס ברזולוציית 48 מגה פיקסל (!) המתאפשרת ע"י צילום וחיבור 9 תמונות – העיבוד כמובן מתבצע ברחפן און ליין.

trustedreviews

הפלטפורמה:

היצרנית מצהירה על שיא של זמן הטיסה בקטגוריה והוא עומד על 31 דק'. בעולם האמיתי זה כנראה יעמוד על 27 דק' וזה בהחלט מרשים מאוד!

מהירות הטיסה שופרה וגם היא מזנבת בפאנטום ועומדת על 72 קמ"ש במצב ספורט.

סדרת המאביק 2 מצוידת בזיכרון פנימי בנפח 8 גיגה, כפי שראינו במאביק אייר, למקרה ושכחתם את כרטיס הזיכרון בבית, אך למקרה ולא שכחתם תוכלו להכניס כרטיס בנפח 128 גיגה!

בתחום החישה וההמנעות DJI מרחיבה את היצע החיישנים ל10 (!) וטוענת לרחפן שיטוס בצורה בטוחה יותר.

נוספו 2 מצלמות בצידי הרחפן, וזה בהחלט מבורך לעומת חיישני אינפרא קצרי טווח כפי שאנו מכירים בפאנטום 4 פרו. בנוסף לכך, יש מצלמות בחלקו האחורי, חיישני אינפרא בחלקו העליון והתחתון וכן פנס לשיפור יכולות הVPS בתאורה נמוכה.

על פניו נשמע שאפשר להטיס ולא לחשוש ממכשולים כלל, אך אין זה נכון –

המצלמות בצידי הרחפן יהיו אפקטיביות אך ורק במצב אקטיב טראק (מעקב אוטומטי) ומצב טריפוד – כאשר מהירות הטיסה תהיה עד 28 קמ"ש,

המצלמות בחלקו האחורי אפקטיביות במהירות מקסימלית של עד 43 קמ"ש,

והמצלמות בחלקו הקדמי אפקטיביות במהירות מקסימלית של עד 50 קמ"ש.

כמובן כל חיישני החישה והמצלמות אינם פעילים במצב ספורט, ובנוסף אנו למודי ניסיון עם פספוסים של המערכת, לכן חיישנים זה נחמד אך לא יפתור אתכם משמירה על קשר עין עם הרחפן כדי להבין את הסביבה בה אתם טסים.

כל הטוב הזה נמצא בפלטפורמה אשר גדלה מעט ומשקלה טפח בכ120 גרם (900 לעומת 780 גרם במאביק היוצא) – וזה בהחלט מרשים ופורץ דרך.


כוח החישוב:

סדרת המאביק 2 מציעה פיצ'רים מתקדמים נוספים המבוססים על קומפיוטר ויז'ן (חישוב באמצעות תמונה) וחושפת אותנו לכח החישוב האדיר שיש ברחפן הזה.

אקטיב טראק 2.0 (מעקב אוטומטי אחר אובייקט) – שודרג, וכעת טוענים למעקב מדויק יותר וחיזוי התנועה למקרה שהאובייקט הוסתר למס' רגעים וזאת על מנת שהשוט לא יעצור. בנוסף יכולת חכמה לבניית נתיב טיסה נקי, למקרה ויש מכשולים – בחירת נתיב מילוט/הימנעות מהתנגשות בעזרת כל החיישני החישה שהזכרנו, יכולת אשר ראינו אצל היצרן המתחרה יוניק בשיתוף עם אינטל.

הייפר לאפס – הוא למעשה טיימלאפס + תנועה, אין ספק שמדובר באפקט יפייפה אך על מנת לייצר אפקט כזה באופן יציב יש צורך בסליידרים יציבים, גימבלים וכמה שעות טובות בעריכה. DJI מצהירים כי מהיום ניתן בלחיצת כפתור לבצע את האפקט המאתגר ואם זה לא מספיק, תוכלו לקבל הייפר-לאפס מוגמר ישירות לנייד לאחר שעובד ע"ג הרחפן און-ליין, דבר שמצהיר בגאון על כח החישוב האדיר שיש בתוך הרחפן.

דולי זום – בגרסת המאביק זום ובפיצ'ר "קוויק שוטס", שהם שוטים אוטומטיים, נוסף האפקט דולי זום כאשר הרחפן מתרחק/מתקרב פיזית מהאובייקט אך משאיר אותו בגודל זהה ורק הסביבה משתנה – מדהים ויפה.

רחפן של DJI

תקשורת:

הלייטברידג' מפנה את דרכו לשיטת התקשורת החדשה של היצרן הנקראת אוקיוסינק וזו מאפשרת שידור תמונה עד 1080 לטווח של 5 מייל (!). עוד מוצהר כי למען הגברת הבטיחות ויציבות התקשורת תתבצע החלפת תדרים אוטומטית ובזמן אמת בין 2.4 ל5.8 גיגה הרץ – אנחנו בישראל כמובן לא נזכה ליהנות מזה בגלל החסימה של תדר 5.8 גיגה הרץ.


סיכום:

ללא ספק מדובר על פריצת דרך, המאביק נכנס רשמית לקטגורית הסמי-פרו ומציג יכולות שגורמות לנו לתהות מה הם זוממים עבור הדור הבא של הפאנטום. לאלו הבונים עליו לעבודות מסחריות, יש לקחת בחשבון שאין יציאת HDMI למוניטור.

ניתן בהחלט לראות את מגמת "ההנגשה" של כלי הטיס והפיצ'רים לאלה שאין להם הרבה שעות טיסה וידיים (יותר נכון אצבעות) מיומנות, בכך שגם הם יכולים ליצור שוט מרהיב ותמונות מדהימות בלחיצת כפתור בלבד. אך חשוב לזכור, צילום הוא אמנות, ותופתעו לגלות אבל אני חושב שהמחשבים עדיין לא יכולים להתחקות אחר קבלת ההחלטות האנושית בכל הנוגע לכיצד עדיף לצלם את השוט.

אז מה לקנות?

על פניו, נראה שמי שמחזיק בידיו פאנטום יכול ליהנות רק מהורדת המחירים ואין מה למכור ולהשקיע 1500$ נוספים כדי לקבל + - את אותו הדבר. לבעלי תקציב ניתן אפילו לשקול לצרף את הזום לסד"כ כדי לייצר דברים מעניינים נוספים.

ולמי שמחזיק מאביק? אם ההחלטה לקנות והשאלה היא איזה מהם, אז לדעתי כמובן הפרו 2.

כמובן, זוהי סקירה המבוססת על נתונים יבשים והתרשמות מסיקורי וידאו של בלוגרים וההשקה,

כשנקבל לידינו את הרחפן נוכל לתת לכם ניתוח מעמיק ואמיתי על איך כל הטכנולוגיה הזאת מתנהגת בפועל.


מתי יגיע לארץ הקודש?

מבנדא מגנטיק היבואן הרשמי של DJI בישראל נמסר לנו שהצפי להגעת הרחפנים הראשונים יהיה בתוך כחודש, לזמן הזה כמובן יש להוסיף את בדיקות משרד התקשורת ומכון התקנים בטרם תחל המכירה הרשמית.

לקוראינו המעוניינים להיות בין הראשונים מוזמנים להרשם למכירה המוקדמת בלינק:


עד אז – המשיכו לצלם וטוסו בזהירות 😉


רחפנים

391 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page