החלטתם שאתם רוצים להפוך תחביב למקצוע, או לחלופין לעשות הסבת מקצוע ולעסוק ברחפנים – מעולה!
לרוב מי שירצה לעסוק בסקרים, עבודות בחברות סטראט-אפ, חקלאות וכו... ירצה לעשות את ההגדרים המאפשרים הפעלה של רחפנים כבדים מ- 4 ק"ג.
כידוע, בהגדרים הללו, אתם נדרשים בסוף ההכשרה להיבחן ע"י בוחן רת"א, על מנת לקבל רישיון רחפן עד 25 ק''ג.
המבחן המעשי לרישיון רחפן עד 25 ק"ג/2 טון מתקיים בדרך כלל בלטרון והוא מתחלק לשני חלקים – קרקעי ואווירי.
לאחר שהבוחן הציג את עצמו הוא ישאל לגבי הרקע והכוונות שלכם ואז יתחיל החלק הקרקעי של המבחן.
היכרות טכנית עם כלי הטיס
הבוחן יבקש מכם לספר לו על כלי הטיס שאיתו אתם נגשים למבחן ברמה הטכנית. למשל אילו חיישנים קיימים ברחפן ולמה הם משמשים.
טיפ: תעבדו בסדר כרונולוגי הגיוני על מנת לא לשכוח פרטים. לדוגמא: התחלה בעקרונות הפעולה של הרחפן, המשך פירוט על הפלטפורמה שיכלול תכונות, משקלים, ביצועים, מגבלות וסוללות, סיום בשלט (קופסאת הטסה) ותכונות ושיטות התקשורת.
יתכן והבוחן ישאל אתכם שאלות נוספות על פרטים שלא הזכרתם ויכול להיות מצב שלא תהיה לכם תשובה – במידה ומדובר בשאלה אחת פרטנית כגון: באיזה תנאי מכיילים מצפן במידה ולא קיבלתם התראה באפליקציה. אין סיבה לדאגה לא תכשלו על כך, אך במידה ויהיה נושא רחב שלא תדעו לענות כגון: ספרו לי על המגבלות מזג אוויר וביצועי הרחפן. לא בטוח שתכשלו על כך, אבל זאת נקודת פתיחה לא טובה.
תדריך לאזור
בסיום החלק הטכני, הבוחן יבקש מכם לעשות תדריך לאיזור. אלו מכם שעשו מבחן חברה – מדובר באותו הדריך בדיוק רק שהפעם אין התייחסות למשימות.
בתדריך אתם צריכים להתייחס לאיזור הטיסה, מגבלות סביבתיות והיבטים אוויריים.
גם כאן, הבוחן יכול לבקש מכם "לדקלם" את התדריך או לשאול שאלות מנחות. להבדיל מהכרת כלי הטיס התדריך יכול להיות כתוב ואתם יכולים להיעזר בפורמט של המפעיל האווירי שמגיש אתכם.
החלק הקרקעי הוא חלק מעולה והזדמנות מצויינת "לאסוף" נקודות לקראת החלק האווירי, לכן כדאי להתכונן היטב גם לחלק זה ולהפגין מקצועיות.
הכנת הרחפן לקראת טיסה
בתום החלק הקרקעי תדרשו להכין את כלי הטיס ולקראת החלק האווירי, הבוחן לרוב ייתן לכם את הזמן שלכם אך יצפה באופן שאתם מכינים את הרחפן לטיסה ולכן – יש לעבוד בצורה מסודרת ובהתאם לנהלים.
בסיום הבדיקות תעברו למצב ATTI ותתחילו בביצוע התרגילים לבקשתו.
אני ממליץ לכם בחום – לתמלל את מה שאתם עושים, ולוודא שאכן הבנתם נכון את מה שהבוחן ביקש.
שימרו הייטב על מרווחי הביטחון בינכם לבין הרחפן, המלצה שלי – בין 5 ל7 מטרים בינכם לבין הרחפן.
במצב שבו אתם עלולים לאבד שליטה עקב התייחסות לא נכונה לרוח, תפעול לא נכון של התרגיל סינוור מהשמש או כל סיבה שהיא, עדיף שתעברו למצב P דווחו שאיבדתם זיהוי מצב ותתארגנו מחדש מאשר שתנסו להשיג שליטה מחדש בכח ולהסתכן בחריגה ממרווחי הבטיחות.
לאחר הנחיתה הבוחן עשוי לבקש את חוות דעתכם על המבחן ולאחר הסיכום ייתן לכם את התשובה אם עברתם או לא עברתם.
בהצלחה!
Σχόλια