top of page

ריסוס חקלאי בעזרת רחפנים – מה צריך לדעת?

עודכן: 15 בפבר׳ 2023

מחפש להיכנס לתחום? אנחנו פה רק כדי להסביר לך בצורה הברורה והפשוטה ביותר, אין לעשות את זה.

ריסוס חקלאי בעזרת רחפנים – מה צריך לדעת?

בשנים האחרונות הרחפנים נכנסו גם לתחום הריסוס, ומספקים יתרונות בריסוס מדוייק יותר ויכולת ריסוס בשטחים מאתגרים לעומת מטוסים, מעבר לכך חיסכון בכח אדם בריסוס ידני וכלים חקלאיים.


היתר ריסוס באמצעות רחפן - שלבים שחשוב להכיר

קורס רישיון רחפן

עליך לעבור קורס רישיון רחפן במשקל מותאם למשקל הרחפן אותו תטיס.

מדובר על רחפנים גדולים וכבדים וכדי להטיסם יהיה עליך להיות בעל רישיון מטיס רחפן עד 25 ק"ג או בעל רישיון מטיס רחפן עד 2 טון. הסבר על תהליך הרישוי תוכל למצוא כאן


קורס הטסת רחפן ריסוס

עכשיו החלק שבו אנחנו מסבירים לך מה עושים לאחר שקיבלת את הרישיון

  1. לצורך הטסת רחפן ריסוס עליך להיות בעל תעודת רסס מטעם משרד החקלאות, ניתן לעבור את הקורסים באופן מקוון בזום. בדר"כ מדובר על קורס בן 3 ימים מלאים, נוכחות חובה.

  2. עליכם להיות בעלי מפעיל אווירי מותאם לריסוס חקלאי. לצורך כך יהיה עליכם להגיש סע"מ עם פרק בנושא ריסוס חקלאי. בפרק יהיה מצויין מי רשאי להטיס לצורך ריסוס, איך ידע הוא נדרש, תנאים והגבלות ועוד

  3. תעודת כושר טיסה לרחפן – במידה ומדובר על רחפן מתחת ל25 ק"ג יתכן והוא קיים ברשימת הפטור מכושר טיסה, במידה ולא ו/או במידה והרחפן בעל משקל מעל 25 ק"ג , אוטומטית צריך לבקש תעודת כושר טיסה נסיוני ולאחר מכן תעודת כושר טיסה קבועה.

לצורך תעודת כושר ניסיוני יהיה עליכם להגיש לרת"א טופס 002, טופס ניהול סיכונים , סיכום ועדת בטיחות וטופס טיסות ניסוי.


התהליך הכולל רישיון מטיס רחפן, הקמה או עדכון המפעיל האוויר ותעודת כושר טיסה עשויים לקחת מספר חודשים.


חשוב לציין, שכל זה נשמע כמו כאב ראש אחד גדול, אבל – אתם לא לבד, ביכולתכם להיעזר בנו על מנת לעבור את התהליך החל מרישיון רחפן ועד להקמת מפעיל אווירי מותאם לריסוס וכולל את כל המסמכים שיש להגיש לרת"א.


409 צפיות0 תגובות
bottom of page