הרחפנים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיינו, אין אחד שלא ראה או התעניין או אפילו רכש לעצמו רחפן. לפני שנצלול לתוך החוק בישראל, אולי נשאל את עצמינו איך הפך התחום הזה לכל כך נפוץ?
הצבא התחיל את מהפכת הרחפנים
לא, לא מדובר על המצאת הרחפנים אלא על "שחרור" הטכנולוגיה הGPS והחיישנים לאזרחות. צעד זה הביא להתפתחות תחום הטלפונים הסלולאריים ולמזעור הטכנולוגיות. עם התפתחותם של הטלפונים הסלולאריים המכילים טכנולוגיה ויכולות עיבוד גבוהות כ"כ, כל שנותן לעשות הוא לחבר 4 מנועים והנה נולד תחום חדש שהולך לשנות את חיינו.
היצרנית המובילה בעולם היא DJI המחזיקה ב70% מהשוק המסחרי/חובב הפרטי, מתחרות רבות ניסו את מזלם ונפלו בעיקר בגלל היכולת של היצרנית הסינית להכתיב את דרישות השוק. הרגולציה בישראל מחלקת את המשתמש לשני סוגים: החובב והמסחרי.
במאמר זה נתרכז במפעיל הרחפן החובב
רשות התעופה האזרחית פרסמה הגדרות ברורות ופשוטות ליישום:
ההנחיות הקריטיות ביותר הן:
· גובה מרבי: 50 מטרים מעל פני השטח
· 2 ק"מ לפחות ממסלולי שדות תעופה
· 250 מטרים ממבנה ציבור/התקהלות.
כיום, משטרת ישראל שולח הנחיות לשוטרי סיור לתשאול המטיסים החובבים במידה וימצאו מטיסים במקומות בלתי חוקיים (ע"פ ההנחיות הכתובות)
שימו לב, מדובר על עבירה פלילית.
השלב הבא הינו התלת קנסות מנהליים על המטיסים.
טוסו בזהירות.
קראו עוד על: רישיון רחפן >>
Comments